top of page

Kaip sudominti mokinį? Interaktyvūs kalbos mokymosi metodai

Updated: Feb 1


Šiuolaikiniams vaikams standartinės pamokos mokyklose gali tapti tikru iššūkiu. Dažnai jiems sunku sutelkti dėmesį visas 45 min., todėl itin svarbu, kad pamoka būtų interaktyvi. COREPETITUS korepetitoriai, vesdami nuotolinius kalbų užsiėmimus, taip pat susiduria su iššūkiu, kaip patraukti kitapus ekrano esančių mokinių dėmesį. Tam prireikia pasitelkti originalumą ir nestandartinius sprendimus. Kokius pasiteisinusius metodus mokydami kalbų naudoja COREPETITUS kalbų korepetitoriai, kviečiame skaityti straipsnyje.


Mokymasis kaip žaidimas


Dažnai žaidimas ir akademinis mokymasis supriešinami: yra laikas vienam, ir laikas kitam. Tačiau sujungus mokymąsi su žaidimu, moksleiviai gali kur kas geriau įsiminti svarbią informaciją, mat ji tampa nebe sausa, o išgyventa, susieta su teigiama emocija.


COREPETITUS kalbų korepetitoriai dažnai pasitelkia įvairius žaidimus, ypač su jaunesniais mokiniais. Pavyzdžiui, vienas iš praktikoje naudojamų užsiėmimų – stalo žaidimo „5 sekundės“ atitikmuo. Žaidimo esmė yra pasakyti kokius nors 3 geltonus dalykus, 5 namų apyvokos daiktus ar kt. angliškai per 5 sekundes. (Jaunesniems vaikams suteikiama kiek daugiau laiko (10–15 sekundžių).) Toks žaidimas gali pasitarnauti įtvirtinant žodyną, siekiant suprasti, ką mokinys prisimena.


Korepetitoriai dalinasi:

Daugiausiai dirbu su pradinukais, norinčiais išmokti anglų ar lietuvių k. Taigi stengiuosi viską pateikti, kuo žaismingiau ir individualiau. Atsižvelgdama į mokinio spragas ir pomėgius ruošiu užduotis. Pvz., mergaitė minėjo, jog labai mėgsta žaisti Plants vs zombies, o aš pastebėjau, kad jai nesiseka galūnių rašyba, taigi žaidimo principu paruošiau užduotis. Virš zombių galvų atsirado žodžiai be galūnių (pvz., su nurodytais linksniais), o „augalai“, su kuriais žaidime reikia gintis, tapo galimomis galūnių raidėmis. Pati su technologijomis nelabai draugauju, tad tokioms užduotims pasitelkiu pačias paprasčiausias platformas, tereikia šiek tiek laiko ir fantazijos. Jei pamokos tikslas lavinti kalbėjimo įgūdžius, atliekame simuliacijas (įgauname tam tikrus vaidmenis ar pan.) pagal tam tikras jų gyvenimo situacijas, aktualijas. Kol kas tokie užsiėmimai mokiniams tikrai „prilimpa“. Pamokos metu jie noriai dirba ir nepameta koncentracijos, nes yra įdomu. Taip pat siekia padaryti vis daugiau ir daugiau, nes aiškiai mato konkretų tikslą.“

Kalbėjimas apie šių dienų aktualijas


COREPETITUS specialistų nuomone, mokinių dėmesį taip pat patraukia kalbėjimas apie tai, kas šiandien domina, neramina ar yra svarbu visiems. Moksleiviams rūpi išsakyti savo nuomonę bei sužinoti daugiau apie tai, kas vyksta pasaulyje, todėl į užsiėmimus įtraukiant aktualijas, kur kas lengviau išlaikyti mokinio susidomėjimą. Anglų kalbos korepetitoriai pastebi, kad kalbėjimas aktualiomis temomis padeda mokiniui atsiriboti nuo pačios kalbos gramatikos ir taisyklių, kurios dažnai kelia įtampą. Tai padeda lavinti minties formulavimą, o galiausiai išugdo tam tikrą laisvumą ir pasitikėjimą savimi. Mat kalbėdami apie tai, kas rūpi ir jiems patiems, moksleiviai pamiršta kompleksus ir baimę suklysti.


Prestižinių šaltinių pasitelkimas


Svarbios temos taip pat gali būti aptariamos ne tik iš bendro žinojimo, diskusijų forma, tačiau ir gilinantis į patikimus, prestižinius užsienio šaltinius ir mintis dėstant raštu. Kartais moksleiviams atrodo, kad jie dar nepasiekė reikiamo lygio tam, kad galėtų skaityti informaciją, pateikiamą BBC, The Guardian ar The New York Times. Visgi, vyresnių klasių moksleiviams dažnai, kad ir pasitelkiant vertimo programas, šie tekstai jau įkandami.


Todėl COREPETITUS anglų korepetitoriai namų darbams pasiūlo skaityti ir prestižinių dienraščių šaltinius, o vėliau parašyti trumpas santraukas duotomis temomis (pvz., What is happening in Iran now?). Taip ugdomas gebėjimas ieškoti informacijos platesniuose ratuose, gilinamas žodynas ir įtvirtinami rašymo gebėjimai. Kartu moksleivis supažindinamas su užsienio žiniasklaida, kuri dažnu atveju jam atrodo įdomi, tik galbūt iki tol pritrūko drąsos ją skaityti.


Vaizdinė medžiaga


Šiuolaikiniams mokiniams taip pat itin svarbu, kad mokomoji medžiaga būtų pateikiama patraukliais vaizdiniais būdais. Dėl šios priežasties COREPETITUS korepetitoriai dažnai naudoja grafinę planšetę arba jos alternatyvą – Google Whiteboard, programėlę Kahoot, interaktyviems testams su paveiksliukais sukurti bei mokomąsias vaizdo medžiagas, pvz., iš YouTube. Iš tiesų YouTube platformoje yra gausu paskaitų ir kitos vaizdinės medžiagos, kuri patraukli moksleiviams ir padeda tiek mokytojams, tiek korepetitoriams praplėsti bei įtvirtinti mokinio žinias. Kai kurie korepetitoriai mokiniams siūlo pažiūrėti tam tikrus paskaitų ciklus, o per kitą susitikimą diskusijos principu aptarti problematikas. Taip mokinys lavina ne tik kalbą, minčių formulavimą, bet auga įvairiapusiškai, kas yra kur kas patraukliau ir įdomiau mokiniui nei sausi klausimai apie hobius.


Taigi, COREPETITUS specialistų nuomone, kelias į įdomų mokymosi procesą veda per žaidimo, vaizdo ir aktualių temų panaudojimą. Jeigu norite, kad Jūsų vaikas stiprintų užsienio kalbos gebėjimus patraukliais ir įtraukiančiais metodais, kurie praplėstų ne tik disciplinos, bet ir bendro pasaulio suvokimo žinias, kviečiame registruotis užsiėmimams.




bottom of page