top of page

Kodėl korepetitoriai tampa vis populiaresni? 5 to priežastys

Updated: Jan 17, 2023


Kodėl korepetitoriai tampa vis populiaresni

Nors korepetitoriaus darbas visuomenėje žinomas ne vienerius metus, paskutiniu metu jis tampa vis labiau matomas. Dėl mokytojų stygiaus ir noro gauti kvalifikuotas individualias pamokas vis daugiau tėvų, o kartais ir pačių mokinių, ieško korepetitorių. Apžvelkime 5 priežastis, kodėl korepetitorių darbas tampa vis populiaresnis.


Švietimo sistema spręsdama problemas susiduria su sunkumais


Pirmiausia, švietimo sistema ir mokyklos šiandien pačios nespėja reaguoti į iškylančius mokymosi sunkumus. Kaip teigia žurnalo „Reitingai“ redaktorius Gintaras Sarafinas, kalbėdamas apie iššūkius matematikos mokyme, ministerija iš pradžių kuria darbo grupes, o ne kamšo matematikos spragas:


…ne vaikams bus padedama, o bus kuriamas planas matematikos ugdymo stiprinimui. Po plano dar reikės parengti strategiją, paskui priemones, dar vėliau paieškoti pinigėlių, o kada jau pats matematikos ugdymas bus stiprinamas, niekas nežino. Tiesiog neapibrėžtoje ateityje. (Viso komentaro klausytis Žinių radijo laidoje: „Ministerija mokinių matematikos spragas lopys darbo grupėmis“)


Nėra aišku, kada bus imamasi realių veiksmų, spręsti ne vienerius metus trunkančias ugdymo problemas. Todėl tėvai ir patys moksleiviai ieško galimybių, kaip tas spragas užkaišioti. Šiandien vienas iš patogiausių ir priimtiniausių tam būdų – laisvai samdomi korepetitoriai.


Kol mokytojams tenka dirbti su didelėmis klasėmis, korepetitorius gali skirti individualų dėmesį


korepetitorius gali skirti individualų dėmesį

Pastaraisiais metais iškilusi mokytojų krizė taip pat paskatino tėvus dairytis korepetitorių. Mokyklose trūksta specialistų, o tie, kurie yra – neretai apkrauti didelėmis klasėmis. Sudėtinga per 45 min pamoką skirti pakankamai dėmesio kiekvienam iš, tarkime, 25–30 mokinių. Žinoma, geri mokytojai išvysto strategijas, kaip dirbti su dideliu būriu.


Visgi dažnai mokytojams tenka suteikti daugiau apibendrintą informaciją, nepritaikytą kiekvienam individualiai. Mat dirbant su kiekvienu mokiniu atskirai, jam tektų ne daugiau 2 min laiko, o kiti mokiniai liktų nuskriausti. Taigi, individualus darbas šiandieninėse mokyklose yra trumpalaikis, arba beveik neįmanomas. Priešingai – korepetitoriai, kurie gali visą savo dėmesį sutelkti į vieną mokinį. Jų dėmesys yra nepadalytas, nepertraukiamas ir intencionaliai skirtas vienam asmeniui, todėl patrauklus mokiniui.


Ne tik individualus, bet ir asmeniškas santykis


Nors korepetitorius turi panašumų su mokytoju (be to, kai kurie mokytojai dažnai dirba ir korepetitoriais), vienas iš esminių skirtumų yra dėl kitokio formato kylanti galimybė sukurti kur kas glaudesnį ryšį. Edukologė Austėja Landsbergienė savo Instagram paskyroje teigia, kad „Kuo prastesnis mokytojo(-s)–mokinių ryšys, tuo mažiau mokiniai gerbia mokytoją, tuo sunkiau jam valdyti klasę…“ Tad glaudus santykis itin svarbus mokymosi procese. O šį sukurti yra kur kas paprasčiau dirbant individualiai.


Dirbdamas asmeniškai su vienu mokiniu, korepetitorius gali geriau suprasti ne tik individualius mokymosi poreikius, bet ir greičiau perprasti charakterį. Savo ruožtu, tai padeda sukurti mokymuisi palankią aplinką, kurioje mokinys gali drąsiai klausti ir augti savo žiniomis.

korepetitorius gali geriau suprasti ne tik individualius mokymosi poreikius

Geriau pažindamas korepetitorių, mokinys jaučiasi laisviau ir užtikrinčiau. O šis, atsižvelgdamas į individualų charakterį, būdą ar net nuotaiką, gali lengviau prisitaikyti ir, iškilus poreikiui, keisti užsiėmimų planą. Prie vienų užduočių apsistodamas ilgiau, prie kitų trumpiau, priklausomai nuo to, kas tądien veikia.


Mokiniams ir tėvams svarbu, kad būtų sprendžiamos spragos


Dirbdamas asmeniškai su vienu mokiniu, korepetitorius per užsiėmimus gali greitai atrasti mokymosi spragas, temas, kurios moksleiviui sunkiau įkandamos. Tuomet joms skirti daugiau laiko ir dėmesio. Atsižvelgdamas į mokinio tempą ir būdą, korepetitorius užduotis gali pritaikyti individualiai, taip pasiekdamas efektyvių rezultatų. Be to, gali skirti intencionalaus laiko žinių įtvirtinimui arba, pasidalindamas savo patirtimi, parodyti greičiausią kelią tikslo link.


Laiku metami iššūkiai


Taip pat korepetitorius gali laiku mesti iššūkius. Mokyklose ne visada pavyksta prisitaikyti, o kartais ir pastebėti mokinius, kurie galėtų žengti žingsniu į priekį už bendraklasius. Priešingai, korepetitorius, kuris nuolat palaikydamas asmeninį ryšį, gali pastebėti vaiko gabumus bei interesus vienoje ar kitoje srityje ir jį laiku paskatinti, skirti sudėtingesnių ar įdomesnių užduočių. Siekiant išspręsti ne tik mokymosi spragas, bet ir ugdant vaiko stipriąsias puses, mokiniui gali atsiverti platesnės perspektyvos, o mokomoji disciplina tapti dar įdomesnė.


Tad korepetitorių pasirinkimą paskutiniu metu sąlygojo tiek visuomenėje vykstantys procesai, tiek tėvų ir pačių mokinių noras gilinti žinias bei išsitaisyti spragas, mokantis pagal individualiai pritaikytą programą.


Jeigu ir tu nori mokytis specialiai tau pritaikytuose užsiėmimuose, kviečiame užpildyti registracijos formą!






bottom of page