top of page

Ką daryti, kad pagerėtų mokymosi rezultatai? II dalis


ką daryti, kad pagerėtų mokymosi rezultatai, mokymosi metodai, mokinys, pamokos, konspektai

Antrasis pusmetis tik ką prasidėjo. Ar esi pasiryžęs pagerinti savo ankstesnio pusmečio rezultatus? Prieš kurį laiką dalinomės patarimais, nuo ko pradėti. Šiame straipsnyje aptarsime dar kelis metodus, kurie gali pagerinti tavo mokymosi kokybę ir, žinoma, pačius įvertinimus.


Pirmojoje straipsnio dalyje pabrėžėme, kad pirmiausia turi patikėti savo jėgomis pakeisti esamus rezultatus, o tuomet pasistengti suprasti, kur ir kodėl kyla mokymosi sunkumai. Rekomendavome atsakyti į klausimus, padėsiančius aptikti problemos vietą ir tik tuomet galvoti apie tai, kaip šias kliūtis įveikti. Taip pat dalinomės patarimais įtraukiau dalyvauti pamokose ir nebijoti užduoti klausimų, atkreipti dėmesį į savo laiko planavimo ir tvarkos įpročius, prokrastinaciją.


Toliau dalinamės kitais metodais.


Stenkis vestis aiškesnius užrašus


Galbūt viena iš priežasčių, kodėl nepavyksta mokytis taip gerai, kaip norėtum, yra chaosas tavo užrašuose? Paskubomis pasižymėti dalykai per pamokas gali būti sunkiai suprantami vėliau. Jeigu vien perskaityti savo užrašus yra keblu, tuomet įsiminti ar atkartoti šią informaciją per pamokas bei atsiskaitymus gali tapti neįmanoma. Kartais mokytojai tikrindami namų darbus sąsiuviniuose aptinka, kad mokiniai jau konspektuodamiesi per pamoką supainioja faktus! Sudėtinga gauti gerus pažymius, jeigu mokomasi iš klaidingų šaltinių. Todėl pirmiausia rekomenduojame atidžiau fiksuoti mokytojų pateikiamą informaciją ir tai daryti kaip įmanoma aiškiau. Mat, jeigu vedi aiškius ir išsamius užrašus, jie naudingai pasitarnauja tiek ruošiantis atsiskaitymams, tiek atsakinėjant per pamokas. Svarbu, kad užrašai būtų ir įskaitomi, ir logiškai sudėlioti.


geri konspektai, gerų konspektų pavyzdys, kaip tinkamai konspektuotis

Vienas iš būdų, kaip vestis aiškius užrašus – struktūruoti informaciją vizualiai. Pavyzdžiui, jeigu mokytojai leidžia, tuomet sąsiuvinyje per pamokas rašytis tik dešinėje pusėje, o kairiąją palikti papildymams, patikslinimams. Šie gali atsirasti vėliau, kalbant apie tuos pačius ar susijusius dalykus, skaitant vadovėlius bei knygas namuose. Taip pat, geriau yra pasilikti platesnes paraštes ir jose pasižymėti temas, potemes – taip bus kur kas lengviau surasti reikiamą informaciją.


Toks informacijos išdėstymo būdas itin patogus humanitariniams mokslams: lietuvių kalbos, istorijos ar geografijos pamokoms, tačiau jį galima pritaikyti ir tiksliesiems mokslams. Tuomet kairėje pusėje rekomenduojame rašytis teoriją, taisykles, o dešiniąją pusę palikti uždavinių sprendimui. Kadangi uždavinių sprendimas dažnai užima daugiau vietos, kai kurie puslapiai kairėje gali likti tušti, tačiau juos gali užpildyti teisingai išspręstų uždavinių pavyzdžiais, schemomis, padedančiomis suprasti informaciją. Tokie aiškiai struktūruoti konspektai padės susidėlioti informaciją ir savo galvos „stalčiukuose“, ir nesunkiai ją atrasti vos prireikus.

Atrask tau tinkantį mokymosi būdą

mokymosi metodai, girdimoji atmintis

Jeigu niekaip nepavyksta pasiekti norimų rezultatų mokykloje, galbūt to priežastis – netinkamas mokymosi būdas. Visi esame skirtingi, todėl mums veikia skirtingos mokymosi technikos. Galbūt tavo atmintis yra girdimoji? Tuomet tau praverstų klausytis audio knygų, aptarti temas su bendraklasiais prie puodelio arbatos, ar garsiai papasakoti namuose tai, kas laukia kontroliniame darbe, ir tą informaciją įsirašius į garso įrašą perklausyti kelis kartus. Galbūt tau geriau sekasi mokytis grupėje? Gali pasiūlyti kam nors iš bendraklasių kartu ruoštis atsiskaitymams ar daryti namų darbus. Pamėgink atrasti tau geriausiai tinkantį ir malonų mokymosi būdą.



Skirk pakankamai laiko pasiruošti įsivertinimo testams ir bandomiesiems egzaminams


Jeigu gauni žemesnius pažymius per trumpus įsivertinimo testus ar bandomuosius egzaminus, kuriems nustatytos griežtos laiko ribos, gali būti, kad nepaskyrei pakankamai laiko peržiūrėti temų. Galbūt taip yra todėl, kad laikai šiuos atsiskaitymus ne visai rimtais dalykais – juk tai tik bandomieji testai. Tačiau praktikuotis rimtiems atsiskaitymams taip pat svarbu, kaip ir juos laikyti. Bandomieji testai gali atskleisti, kokiose srityje tau reikėtų pasitempti – galbūt tavo silpnoji sritis matematika? O gal niekaip nepavyksta pasirašyti gerų teminių sakinių rašiniuose? O gal koją kiša tik tam tikros konkrečios temos?


Todėl rekomenduojame rimtai pažvelgti į visus bandomuosius testus bei egzaminus ir skirti pakankamai laiko jų užduočių peržiūrėjimui ir įsigilinimui į savo klaidas. Žinoma, geriausia, kad pirmiausia skirtum pakankamai laiko peržvelgti pačias temas dar iki atsiskaitymų. Jeigu išmoksi iš pirmo karto, vėliau tereikės informaciją atnaujinti. Ir tam užteks mažiau laiko prieš tikruosius patikrinimus ir egzaminus!


Rinkis korepetitorių pagalbą

Jeigu tiek pirmoje, tiek antroje straipsnio dalyje paminėti patarimai ne itin suveikė, arba pernelyg sunku pačiam save suimti į rankas, rekomenduojame pagalvoti apie profesionalių korepetitorių pagalbą. Asmeninis korepetitorius padės nustatyti spragas ir silpnąsias vietas mokymesi bei jas išspręsti.

nuotolinis matematikos korepetitorius, matematika, nuotolinis mokymas

Taip pat padės atrasti tau tinkantį mokymosi būdą, pasidalins patarimais, kaip aiškiai vesti užrašus, ir galės padėti sutikrinti, ar tavo konspektuose neįsivėlė faktinių klaidų, galinčių pakišti koją per atsiskaitymus. Jeigu gąsdina tiek bandomieji patikrinimai, tiek tikrieji PUPP bei VBE, COREPETITUS korepetitoriai pasidalins geriausiais patarimais, kaip jiems pasirengti.


Tad pirmiausia raginame pamėginti suprasti, kodėl kyla mokymosi sunkumai. O tuomet išbandyti metodus, galinčius padėti išgelbėti kito pusmečio įvertinimus. Jeigu kartais praleidai pirmąją šio straipsnio dalį, ją gali rasti paspaudęs čia.


Kviečiame registruotis užsiėmimams ir kito pusmečio įvertinimus pagerinti padedant mūsų korepetitoriams!




bottom of page