Geras korepetitorius: pagrindinės savybės, kurių verta ieškoti




Gausėjant korepetitorių poreikiui, natūraliai atsiranda ir daugiau žmonių, siūlančių papildomus užsiėmimus. Prieš kurį laiką socialinėje erdvėje kilęs vajus, dėl neraštingos mokytojos skelbimo dirbti pradinukų korepetitore, dar labiau atkreipė visuomenės dėmesį į kompetencijos svarbą. Kokie aspektai svarbūs, renkantis korepetitorių? Kokius klausimus užduoti? Atskleidžiame, ką prieš pakviesdami prisijungti prie komandos, išsiaiškina COREPETITUS.


Kompetencija


Itin svarbu, kad korepetitorius, kuris siūlo savo paslaugas turėtų geras savo srities žinias. Tai gali paaiškėti, sužinojus šiuos dalykus:

  • Kokia yra korepetitoriaus darbo patirtis? Galbūt jis jau ne vienerius metus užsiima šia veikla ir pagerėję mokinių rezultatai kalba patys už savęs. Jeigu korepetitorius yra jaunas ir dar neturi sukaupęs patirties, verta sužinoti, kaip jam sekdavosi padėti mokykloje bendraklasiams. Gal jis buvo visų gelbėtojas prieš kontrolinius – aiškiai išdėstantis visą esminę informaciją? O gal pagrindinis konsultantas prieš kiekvieną sunkesnę pamoką? O jo konspektai jau keleri metai po mokyklos baigimo keliauja iš rankų į rankas? Tai gali parodyti, kad jo korepetitoriaus gebėjimai pradėjo skleistis jau mokykloje.

  • Egzaminų rezultatai. Į tai svarbu atsižvelgti renkantis jauną korepetitorių, nes VBE rezultatai gali atskleisti, kaip jam sekėsi konkrečios disciplinos. Pavyzdžiui, COREPETITUS komanda priima kandidatus surinkusius ne mažiau 75 % egzamino balų. Visgi atsižvelgiama ne tik į pasirinkto mokyti dalyko rezultatus, bet ir kitų. Mat jei daugumos balai geri, galima daryti prielaidą, jog kandidatas bendrai yra gabus.

  • Dalyvavimas įvairiose olimpiadose ar konkursuose. Verta pasidomėti, ar korepetitorius yra dalyvavęs savo srities olimpiadose ar konkursuose. Tai atskleidžia, ar kandidatas turi itin geras žinias, nebijo varžytis ir siekti dar geresnių rezultatų. Be to, pats dalyvavęs olimpiadose, gali paskatinti tai daryti ir savo mokinius bei juos paruošti konkursams.

  • Aukštoji mokykla, kurią baigė ar kurioje mokosi. Tam tikri baigti ar studijuojami universitetai kalba patys už save. Todėl verta rinktis korepetitorių, kuris studijuoja ar baigė geriausius Lietuvos ar užsienio universitetus. Jei tai studentas, geriausia, kad jau būtų sėkmingai įveikęs pirmą kursą, įsivažiavęs į universiteto gyvenimo ritmą, išmokęs planuoti laiką ir galintis skirti kokybiško laiko korepetitoriaus veiklai.


Socialiniai ir komunikacijos įgūdžiai


Korepetitoriaus darbas paremtas ne tik jo turimomis žiniomis, bet ir gebėjimu jas perduoti. Todėl itin svarbu, kaip jis geba perteikti informaciją ir bendrauti tiek su moksleiviais, tiek su tėvais. Šiuos įgūdžius galima patikrinti išsiaiškinus tokius aspektus:

  • Ar korepetitorius užsiima ar anksčiau yra užsiėmęs savanoryste? Labai dažnai kur nors savanoriavę asmenys pasižymi atsakomybe ir disciplina, gebėjimais bendrauti su įvairiais žmonėmis. Didelis privalumas, jei kandidatas yra savanoriavęs stovyklose ar organizacijose su vaikais. Tai atskleidžia, kad jis turi bendravimo su vaikais patirties, geba organizuoti jų edukaciją naujais, įdomiais ir patraukliais metodais.

  • Geba aiškiai komunikuoti. Šį aspektą galima įvertinti gyvo pokalbio metu. Ar korepetitorius kalba sklandžiai, geba lengvai papasakoti istorijas, jas išvystyti? Jei korepetitorius į klausimus atsakinėja po žodį ar kelis, korepetitorius galimai yra neiškalbus ir jam gali kilti sunkumų perteikti žinias per užsiėmimus.

  • Geba sukurti motyvuojančią ir draugišką atmosferą. Moksleiviai mokyklose dažnai prisibijo klausti. Tai gali kilti ir dėl baimės kalbėti viešai, ir dėl griežto mokytojo ar bendraklasių žvilgsnių. Todėl itin svarbu, kad korepetitorius gebėtų sukurti saugią aplinką klausti ir klysti. Būtų tarsi draugas, galintis motyvuoti ir skatinantis mokytis. Jei korepetitorius charizmatiškas, lengvai bendrauja, jam bus lengviau motyvuoti. O motyvacija svarbus aspektas: kai korepetitorius padeda mokiniui suprasti, kodėl jis čia yra, ko pats mokinys siekia, mokymosi procesas tampa kur kas lengvesnis.

  • Geba spręsti sudėtingas situacijas. Korepetitoriaus taip pat galima paklausti, kaip jis elgiasi sudėtingose situacijose. Pavyzdžiui, ką jis darytų, jei 8-okas pamokoje pasyvus, sėdi išjungęs kamerą, elgiasi nemandagiai. Arba jungiantis į pamoką dingsta internetas. Kaip greitai korepetitorius pasiūlys sprendimą, ir aš ieškos geriausio sprendimo, gali parodyti, kaip jis reaguos į realias situacijas, kurios anksčiau ar vėliau iškils užsiėmimų metu.


COREPETITUS nuomone, visi aukščiau įvardinti aspektai svarbūs, siekiant išsirinkti išties gerą korepetitorių, gebantį perduoti reikiamas žinias ir galintį padėti išspręsti kylančius mokymosi sunkumus. Jei norite rinktis korepetitorių, atrinktą pagal šiuos principus, kviečiame registruotis užsiėmimams!




Jeigu manai, kad atitinki šiuos kriterijus, kviečiame užpildyti apklausą ir tapti COREPETITUS komandos dalimi!





Informacija parengta kartu su COREPETITUS žmogiškųjų išteklių specialiste Aiste Blaževskyte.

274594555_2534462753353339_7112982713731143389_n.jpg

+370 620 63 347