top of page

10 patarimų, kaip prisiversti ir susikaupti mokytis



Dažnu atveju svarbiausia ne skirti laiko mokytis. Paaugliams ir vyresnių klasių moksleiviams koją neretai kiša motyvacijos stoka arba koncentraciją blaškantys dalykai. Tačiau tikrai netrūksta idėjų, veiksmų, strategijų ar sprendimų, kaip susikaupti arba prisiversti mokytis. Corepetitus.lt korepetitorių komanda pristato net 10 patarimų.


1. Nustatykite aiškius, pasiekiamus tikslus

Galvokite apie mokymosi sesiją kaip apie kelionę – mažą ar didelę. Neturėdami tikslo, tiesiog klajosite be tikslo. Taip, galbūt, kažką pamatyti ir įmanoma, tačiau į galutinę stotelę taip ir neatvyksite...

Kiekvienai mokymosi sesijai nusistatykite aiškius, pasiekiamus tikslus. Šie tikslai turėtų būti konkretūs ir apibrėžti laike (pvz., per šiandien baigti skaityti 10-ą knygos skyrių, iki 20 valandos išspręsti 3 sunkiausius uždavinius ir kita). Toks požiūris suteikia moksleiviams krypties ir tikslo pojūtį.


2. Suskirstykite medžiagą į mažesnes dalis

Nereikia stengtis visą informaciją į galvą sugrūsti iš karto. Suskirstykite mokymosi medžiagą į mažesnes dalis. Taip užduotis tampa ne tokia slegianti ir atrodo lengviau įveikiama.


3. Sukurkite aplinką, kurioje nebūtų blaškomas dėmesys

Jūsų mokymosi aplinka turėtų būti tarsi mini šventovė, kurioje nebūtų triukšmo, blaškančių daiktų ar įrenginių. Išjunkite pranešimus telefone, susiraskite ramesnį kampelį, užsidėkite garsą blokuojančias ausines ir prieš pradėdami mokytis įsitikinkite, kad turite visą reikiamą medžiagą bei priemones po ranka.

Švari, sutvarkyta erdvė taip pat mažina blaškymąsi. Kai kada reikia ir pakeisti aplinką


4. Naudokite laikmatį

Laikmačio naudojimas daug kam padeda išlaikyti dėmesį, prisiversti mokytis ir tuo pačiu leidžia efektyviai valdyti laiką.

Pavyzdžiui, taikant Pomodoro metodą, rekomenduojama mokytis 25 minutes, o tada daryti 5 minučių pertrauką. Šis metodas padeda išlaikyti protą – šviežų, koncentraciją – aštrią, o energijos lygį – aukštą.


5. Susikurkite mokymosi rutiną

Panašiai kaip geriausios krepšinio ar futbolo komandos turi treniruočių režimą, taip ir jūs turite susikurti mokymosi rutiną bei jos laikytis. Rutina gali padėti jūsų protui tam tikru dienos metu įjungti „mokymosi režimą" ir taip padidinti motyvaciją bei palengvinti koncentraciją.


6. Būkite fiziškai aktyvūs

Fizinis aktyvumas neatsiejamas nuo gerų rezultatų mokslo ir protinio darbo srityse. Reguliari mankšta stiprina kognityvines, pažinimo funkcijas, leidžia pagerinti koncentraciją ir sumažinti stresą. Net trumpas pasivaikščiojimas ar keli tempimo pratimai atgaivins moksleivio protą ir padės vėl atgauti jėgų tam, kad pavyktų susikaupti, prisiversti mokytis.


7. Išbandykite sąmoningumo pratimus ir meditaciją

Sąmoningumo (angl. mindfulness) pratimai ir meditacija gali būti prilyginama smegenų perkrovimui. Šios praktikos padeda sumažinti stresą ir pagerinti koncentraciją. Dabartiniame pasaulyje moksleiviai susiduria su be galo daug dirgiklių, o ką jau kalbėti ir spaudimą iš vidaus, artimos aplinkos.

Kelios minutės tyloje, su ASMR ar raminančiais garso takeliais prieš pradedant mokymosi sesiją gali paruošti jūsų protą ir jį atpalaiduoti.


8. Naudokite aktyvaus mokymosi metodus

Aktyvus mokymasis yra dar vienas metodas, leidžiantis geriau jausti progresą ir įsisavinti medžiagą. Didesnis užtikrintumas dėl to, ką išmokote, padeda rasti motyvacijos.

Užuot tiesiog skaitę tekstą, įsitraukite į medžiagą. Tai galima daryti darant savo santraukas, kuriant asmeninius minčių žemėlapius, dalinantis žiniomis su kitais arba galvojant, kur išmoktus dalykus įmanoma pritaikyti, kaip juos susietumėte su jau išmoktais dalykais.


9. Reguliariai darykite pertraukėles

Prisivertimas nėra malonus dalykas. Tačiau kartais jo reikia tam, kad pasiektumėte tikslų.

Visgi, per intensyvus savęs vertimas mokytis ir stengtis neišvengiamai iššauks protinį nuovargį. Tada skauda galvą, nėra jėgų, būna liūdna ir, rodos, niekas nesigauna.

Dėl to negalvokite tik apie tai, kaip prisiversti mokytis. Kas tam tikrą laiką darykite trumpas pertraukėles. Smegenys turi pailsėti bei ir įgauti naujų jėgų. Tada mokysitės efektyviai ir ženkliai papildysite žinių bagažą.


10. Rūpinkitės sveika gyvensena

Jūsų gebėjimui susikaupti didelę įtaką daro ne tik proto, bet ir kūno pasiruošimas. Tam reikalinga subalansuota mityba (ne tik greitas maistas), bent 7,5 valandų miego ir reguliarus fizinis aktyvumas. Smegenys naudoja labai daug energijos, tad jos rezervų turi pakakti visam mokymosi laikui.



bottom of page